Matematik öğretmeni Çolak 'Matematik mutluluktur'

Muğla'nın Menteşe ilçesinin Bayır mahallesinde yaşayan, Aksaray Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölümünden mezun olan Matematik Öğretmeni Özge Çolak (24) matematiğin aslında zor olmadığını, 'matematik dersi için matematik mutluluktur, mutluluk bulaşıcıdır. Umarım bir gün hepimiz 'matematiğin anlaşılır' olduğunu öğrenerek mutluluğunu paylaşırız' dedi.

PAYLAŞ

Genç öğretmen Özge Çolak ile bir röportaj gerçekleştirdik. Röportajımıza kendisini tanıyarak başlayalım;

BUSE NİL TOKUR

Kendinizi tanıtır mısınız?
Özge Çolak 24 yaşındayım Aksaray Üniversitesi Matematik Öğretmenliği bölümünden mezun oldum. Şuan da matematiği özel ders şeklinde yürütüyorum.
Matematik öğretmenliğini seçme nedeniniz nedir?
Bize anlatılandan daha kolay bir şekilde matematiği öğretilebilir miyim diye merak ettim. Ön yargılı yaklaşımlarla ders nasıl sevdirilebilir diye düşündüm. Toplum tarafından kabul gördüğü kadar zor olmadığını anlatmak istenirse rahatlıkla çözülebileceğini, korkutularak değil de sevdirerek matematik öğretmek için seçtim. 
Öğrencilik yıllarında matematik dersine bakış açınız nasıldı?
Zordu, kolay demeyeceğim. Ama önemli olan bunu bize sevdiren, ilginizi çekerek öğreten insanları bulmak ve bunu yapınca da işler kolaylaşıyor. Çok güzel bir söz var. Hayatta en büyük şans iyi bir öğretmene denk gelmektir. Bende o öğretmenlere denk geldim. Ve en büyük isteğim olan öğretmenliği yapıyorum.
Matematik dersi birçok öğrenci tarafından zor görülüyor. Sizce bunun nedenleri nedir?
Zor görünüyor, çünkü zor olduğuna inandırılıyor. Önce ailede başlar ve ailelerde de toplumumuzda matematik hep anlaşılmaz zor görünen bir konu olarak anlatılıyor. Çocuk zor olduğunu daha derse gelmeden biliyor. Aslında oyunlar aracılığıyla, çocuklar sorarak, deneyerek matematiğe ilk adımları atıyor olsa zor olmadığı aksine eğlenceli olduğunu görecekler. Bunu aile çocuklara öğretirse oyun oynamanın içerisinde matematiğinde bir yeri olduğunu ve ne kadar kolay olduğunu çocuk öğrenecek. İşte o zaman çocuk derse isteyerek gelir. Aile, okul ve öğrenci üçgeni çok önemli, matematik dersi çocuğa beden eğitimi gibi gelir. 
Matematik öğretmeni olarak ne gibi hedefleriniz var?
Demiştim ya, ‘en büyük şans olan öğretmenler’den olmak istiyorum diye, matematiği hayatımızın bir parçası olduğunun farkında olan öğrenciler yetiştirmek istiyorum. Zor olduğunu kabul etmeyen, önce deneyerek görmesini, yargılarla hareket etmemeyi öğrenen öğrenciler yetiştirmek istiyorum. Ve matematik bilerek neler yapabileceğinin farkında olan öğrenciler yetiştirmek istiyorum. 
Eğitim sistemi hakkında düşünceleriniz nelerdir?
Eğitim sisteminde öğrenci odaklı olmak gerek, bazen bunu unutarak hareket ediliyor önceliğimiz öğrenciyi kazanmak olmalı, sistemimizi bu doğrultuda yenilemeli, ilerleme kaydedeceğimiz yeni yollar açmalıyız. Yani öğrencileri maratondan daha çok sevecekleri bir hayata hazırlamalıyız.
Matematik dersi sizce okullarda yeterli bir şekilde işleniyor mu?
Buna şöyle cevap vermek istiyorum. Birebir özel derslerde sıkça karşılaştığım durum şu oluyor. Öğrencilerden ‘biz bunu böyle öğrenmedik aslında çok kolaymış ama bu şekilde hiç görmedim’ şeklinde tepki alabiliyorum. O yüzden biraz daha yeniliğe açık biraz daha kısa oyunlar ile dersleri şekillendirmek ve aktif olmak gerektiğini düşünüyorum. Öğrenci motivasyonunu yükseltmek için.
Matematik dersinin anlam ve önemini bir cümle ile anlatabilir misiniz?
Matematik mutluluktur, mutluluk bulaşıcıdır. Umarım bir gün hepimiz ‘matematiğin anlaşılır’ olduğunu öğrenerek mutluluğunu paylaşırız.
 

  • Etiketler
HABERİ PAYLAŞ:
BUNLARA DA BAKIN